|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Realizacja podstawy programowej odbywa się
od godziny 800 do 1300
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA MŁODSZA
(DZIECI 3 I 4 LETNIE)
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy
Programowej
7.00 - 8.15
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie
rozmów z dziećmi, zabawy dowolne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących
realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze
wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia
gimnastyczne
8.15 – 8.30
Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe,
higieniczne i samoobsługowe w łazience i WC. Doskonalenie samodzielności.
8.30 - 9.00
Śniadanie. Wdrażanie zasad kulturalnego spożywania
posiłków. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Przyswajanie wiedzy o
konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 - 9.15
Czynności samoobsługowe w WC i łazience, nauka etapów
mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 -10.00
Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w
opraciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych
zgodnie z tematyką zajęć.
10.00 - 10.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem
(nauka ubierania się, zapinanie guzików, suwaków- doskonalenie czynności).
Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i
spacery - obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym
otoczeniu przedszkola. Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale
nauczyciela. Prowadzenie obserwacji dzieci
10.45 - 11.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne
w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych.
11.00 - 11.30
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie
prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem). Kulturalne
zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
11.30 - 11.45
Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk, przygotowanie do
relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i
zakładaniem elementów garderoby.
11.45 - 13.00
Relaks. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w
sali (słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie). Zabawy organizowane i
spontaniczne przy niewielkim udziale nauczyciela w miejscu wyznaczonym dla
każdego dziecka. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka
13.00 - 13.30
Praca indywidualna z dziećmi, dostosowane do ich
możliwości, praca stymulacyjna.
13.30-14.00
Przygotowanie do podwieczorku i
podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
Wietrzenie sal.
14.00-16.00
Praca indywidualna z dziećmi, zabawy ogólnorozwojowe. Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych. Dowolna działalność dzieci, zabawy w wyznaczonych dla dzieci miejscach przy stolikach. Czytanie literatury dziecięcej, rozwiązywanie zagadek, quizy tematyczne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - GRUPA STARSZA
(DZIECI 5 I 6 LETNIE)
8.00– 13.00 Realizacja Podstawy
Programowej
7.00-8.15
Schodzenie
się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne –
stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca
indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym,
zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.15-8.30
Przygotowanie do śniadania,
porządkowanie sali, czynności samoobsługowe.
8.30-9.00
Śniadanie. Realizacja założeń
programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz
dbałość o zdrowie. Wdrażanie do samodzielności
9.00-9.15
Czynności samoobsługowe w łazience –
nauka mycia rąk, sposobu korzystania z toalety, doskonalenie tych czynności.
9.15-10.30
Realizacja zajęć edukacyjno –
wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw
twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć..
10.30-10.45
Doskonalenie
czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązanie
sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia
ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk
przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.
10.45-11.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności
higieniczne i samoobsługowe. Praca dyżurnych np. nauka nakrywania do stołów.
11.00-11.30
Obiad. Realizacja założeń programowych
w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, nożem, łyżką).
Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
11.30-11.45
Zabiegi higieniczne –
przygotowanie się do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych : mycie
zębów, twarzy, rąk, korzystanie z w-c.
11.45-13.00
Relaks. Słuchanie literatury
dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. Praca indywidualna
dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci, zabawy ogólnorozwojowe.
13.00-13.30
Zabawy ogólnorozwojowe, zabawy
inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali
13.30-14.00
Podwieczorek – kultura spożywania
posiłków.
14.00-16.00
Zabawy
inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych, logorytmika.
Dowolna działalność dzieci, zabawy w wyznaczonych dla dzieci miejscach przy
stolikach. Czytanie literatury dziecięcej, rozwiązywanie zagadek, quizy
tematyczne, zabawy inspirowane przez dzieci, porządkowanie sali, rozchodzenie
się dzieci. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.