![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM
Chcąc podnieść swój poziom wiedzy na
temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania
a stanem zdrowia w tym roku grupa „Motylki” z Publicznego Przedszkola w
Przytyku pod opieką pani Eweliny Wziątek postanowiła wziąć udział w projekcie
„Zdrowo jem, więcej wiem”, który jest częścią prozdrowotnego programu
edukacyjnego
„Aktywnie po zdrowie” prowadzonego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.
Dzięki temu projektowi przedszkolaki realizując kolejne tematy lepiej
zrozumieją jak ważny jest odpowiedni sposób odżywiania i jaki ma to wpływ na
nasze zdrowie ale i samopoczucie. Jesień do
doskonały czas na owocowo-warzywne zbiory oraz kształtowanie u dzieci
prawidłowych zasad odżywiania. W poniedziałek i we wtorek 19 i 20
października pojawiły się w naszej sali
kąciki pełne pachnących świeżych warzyw i owoców. Pani Ewelina w dniu warzywnym
(19 października) przyniosła w koszyku warzywa, założyła czapkę kucharską i
razem z dziećmi wspólnie inscenizowała wiersz Jana Brzechwy „Na straganie” aby
urozmaicić dzieciom poznanie charakterystyki warzyw. Dzieci oglądały, poznawały
ich nazwy, degustowały smaki, dowiadywały się, jaki mają wpływ na nasze zdrowie
i dlaczego powinniśmy je spożywać. Pani Ewelina wiedząc jak bardzo jej grupa
lubi zagadki nie zapomniała również o tym i przygotowała dla dzieci właśnie
zagadki o warzywach. Zabawa polegała na tym, że pani czytała wierszyki-zagadki
a dzielne przedszkolaki odgadywały i mówiły kilka słów na temat prezentowanych
w zagadkach warzyw a następnie musiały odnaleźć jeszcze swoje warzywo z zagadki
na obrazkach umieszczonych na tablicy, utrwalając w ten sposób nazwy
prezentowanych warzyw. Wtorek 20 października w grupie „Motylków” miał smak
owoców. Tego dnia pani Ewelina postanowiła uświadomić swoim podopiecznym
znaczenie i konieczność spożywania owoców bogatych w witaminy
oraz wdrożyć dzieci do przestrzegania zasady spożywania w ciągu dnia 5 porcji
owoców, warzyw i soków. Nauczycielka przygotowała obrazki przedstawiające owoce
krajowe i egzotyczne oraz wprowadziła pojęcie „witamina”. Dzieci poznawały
najpopularniejsze drzewa i krzewy owocowe a wraz z nimi owoce. Bardzo chętnie
wzbogacały również swój kącik przyrody i tworzyły z owoców wizerunki zwierzątek
itp.